وزیر کشور مصر اعلام کرد؛

طرح امنیتی مصر برای مقابله با تظاهرات 30 ژوئن

طرح امنیتی مصر برای مقابله با تظاهرات 30 ژوئن

مسئولان مصری از یک طرح امنیتی برای مقابله با تظاهرات 30 ژوئن (9 تیر) و جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به کاخ ریاست جمهوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، مسئولان مصر اعلام کردند که برای مقابله با تظاهرات 30 ژوئن (9 تیر) یک طرح امنیتی را آماده کرده اند. "محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر در این رابطه اظهار داشت: نقش پلیس در این طرح امنیتی، مبتنی بر حفظ امنیت تاسیسات حیاتی و جان معترضان است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس در زمینه تامین امنیت شهروندان و تمام جریان ها و گروه های سیاسی مختلف در مصر یکسان عمل می کند. طبق این طرح امنیتی، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به کاخ ریاست جمهوری تلاش می کنند.

در همین حال الیوم السابع نیز به نقل "عاصم عبدالماجد" یکی از اعضای شورای مشورتی جریان های اسلامی مصر اعلام کرد: جریان های اسلامی در حال رایزنی برای تعیین زمان برگزاری تظاهرات در حمایت از محمد مرسی و اجرای قوانین اسلامی هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: این تظاهرات احتمالا در یکی از روزهای 26، 27 و 28 ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. در مورد مکان برگزاری این تظاهرات پیشنهاد شده است که در اطراف کاخ ریاست جمهوری یا دانشگاه قاهره برگزار شود.

گفتنی است جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصری) از مردم این کشور خواسته است 30 ژوئن تظاهرات گسترده ای علیه محمد مرسی و اقدامات وی طی یک سال گذشته برپا کنند.

کد خبر 2074388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha